Kobiety, które nie są sprzedajne, kosztują najwięcej. Francois Mauriac.
Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.
Przeróbka podłogi Kolibri 330
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 11:34
|
Podglądacz ze skłonnościami do dyskusji Postów: 16 Data rejestracji: 28.02.14 |
Każde odejście od płaszczyzny dna sprawia że ponton czy też łódka "traci" i jest trudniejszy do wprowadzenia w ślizg. Czym bardziej płaska, tym lepsze właściwości ale do tego muszą być jeszcze spełnione inne warunki jak kąt natarcia względem wody i odpowiednie wyważenie (środek ciężkości). Niestety taka podłoga wykazuje złe właściwości nautyczne na mniej spokojnej wodzie oraz w zakrętach, a pomyślcie sami, ile razy podczas pływania jest idealne lustro a i rzadko też płynie się tylko do przodu bez zakręcania ;-). Nikt a zwłaszcza ci wiodący producenci nie proponują pontonów bez kila z dopuszczalną mocą silnika powiedzmy 15KM ponieważ pływanie w wielu warunkach byłoby wręcz niebezpieczne, męczące i trudne przez ciągłe korekty i "pilnowanie" się. Co to jest pawęż kilowa ? :-), najprościej - przedłużenie kila. Patrząc na ponton od rufy wyraźnie widać że dolna krawędź pawęży jest również na "V", w pontonach z taką pawężą jest jeszcze lepsza sterowność niż przy kilowych z płaską krawędzią pawęży, oczywiście profil musi być znacznie mniejszy. W Twoim Arturze o ile kojarzę jest pawęż kilowa. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 12:43
|
Podglądacz po nawróceniu Mój blog: kliknij! Postów: 129 Data rejestracji: 12.04.12 |
Nie sądze aby pływanie na płaskim dnie z np 15 km slinikiem pod wiatr należało do bezpiecznych mogło by wywrócić ponton bez odpowiedniego obciążenia. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 12:49
|
Podglądacz ze skłonnościami do dyskusji Postów: 16 Data rejestracji: 28.02.14 |
Damian Cecula napisał(a): Nie sądze aby pływanie na płaskim dnie z np 15 km slinikiem pod wiatr należało do bezpiecznych mogło by wywrócić ponton bez odpowiedniego obciążenia. Tak też napisałem ;-) |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 18:14
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Rafal Biszczan napisał(a): Każde odejście od płaszczyzny dna sprawia że ponton czy też łódka "traci" i jest trudniejszy do wprowadzenia w ślizg. Czym bardziej płaska, tym lepsze właściwości ale do tego muszą być jeszcze spełnione inne warunki jak kąt natarcia względem wody i odpowiednie wyważenie (środek ciężkości). Niestety taka podłoga wykazuje złe właściwości nautyczne na mniej spokojnej wodzie oraz w zakrętach, a pomyślcie sami, ile razy podczas pływania jest idealne lustro a i rzadko też płynie się tylko do przodu bez zakręcania ;-). Nikt a zwłaszcza ci wiodący producenci nie proponują pontonów bez kila z dopuszczalną mocą silnika powiedzmy 15KM ponieważ pływanie w wielu warunkach byłoby wręcz niebezpieczne, męczące i trudne przez ciągłe korekty i "pilnowanie" się. Co to jest pawęż kilowa ? :-), najprościej - przedłużenie kila. Patrząc na ponton od rufy wyraźnie widać że dolna krawędź pawęży jest również na "V", w pontonach z taką pawężą jest jeszcze lepsza sterowność niż przy kilowych z płaską krawędzią pawęży, oczywiście profil musi być znacznie mniejszy. W Twoim Arturze o ile kojarzę jest pawęż kilowa. A co powiesz na to kolego Rafle? Pontonik płaskodenny z podłogą w moim wykonaniu A co do tych bardzo słabych właściwości zwrotnych chodzi mi o skręcanie to zobacz sobie tutaj płynąc 40 km /h tak się skręca na płaskiej podłodze YouTube Video pływam od lat tym pontonem po Odrze nie zawsze świeci słonko ale są odcinki gdzie podczas wiatru jest fala i to duża wiatry nieraz hulają ostro w ślizgu płynę 40-45km/h
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 19:33
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Piotr Traba napisał(a): Darek, A na ponton 3,0m Kolibri podłoga powinna być o identycznych wymiarach - tyle że skrócona o 30 cm czyż nie? Jak sie mylę to mnie skoryguj. Wrzuć jeszcze proszę zdjęcia Twojej pawęży po "tuningu" pod Wietieroka - czeka mnie ta sama robota P.S. Mega robota z tą sztywną podłogą. to jest podłoga do pontonu Kolibri zakupiony w Tokarexie zresztą najsolidniejsza firma na rynku, niedawno tam zakpiłem właśnie ponton Kolibri interesy z nimi to czysta przyjemność nawet dla kupującego. Tak skracasz ale każdą podłogę należy wykonać indywidualnie do danego pontonu ,wszystko na miarę musi być , nie za ciasno, lecz z odpowiednim luzem ciasno ma być po napompowaniu ,pontonu chętnie podzielę się doświadczeniem i udzielę wsparcia
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 20:58
|
Podglądacz ze skłonnościami do dyskusji Postów: 16 Data rejestracji: 28.02.14 |
Tak właściwie to nie wiem dlaczego się ze mną wykłucasz, chcesz mnie przekonać że ponton z płaskim dnem bez kila jest lepszym do ślizgu podczas gdy tak nie jest i zdecydowana większość użytkowników powie to co ja. Powtórzę się ale, ponton z płaskim dnem bez kila szybciej (łatwiej) wprowadzi się w ślizg, ale trudniej jest go w tym ślizgu utrzymać, zachowuje się znacznie gorzej przy manewrowaniu i ma po prostu gorsze właściwości nautyczne. Wybacz Darku, ale w mojej opinii i myślę że wiele osób mających kontakt z pontonami podzieli tą opinię, IVORY to nie jest wiodący producent a ich pontony i to co w nich proponują nie jest stymulatorem dla innych producentów. Ponton o długości 330cm bez kila (jak zrozumiałem) czyli z płaskim dnem i dopuszczalną mocą silnika 15KM ... a kategoria żeglugi "D" (od 300 cm otrzymują "C", w sumie nie dziwię się, ale zastanawiam kto dopuścił możliwość założenia 15KM i kto certyfikował (na jakim silniku pływasz, zakładałeś 10 czy 15KM ?). Doskonale wiem co znaczy kategoria żeglugi więc daruj sobie następnym razem, tak samo jak ironię do pawęży kilowej, jeśli nie masz świadomości że istnieje takie pojęcie i jest to stosowane z jakiś konkretnych powodów, to po co poruszasz ten temat. Czy pływałeś innymi a przede wszystkim kilowymi tego nie wiem bo nie pisałeś, ale może gdybyś spróbował przepłynąć pontonami producentów ogólnie uznawanych za wiodących (Zodiak,Bush,Honda, Kolibri, Quicksilver - obecnie Merkury,Brig, czy też mniej znany ale bardzo dobry Zebec) zestawionych z optymalnymi silnikami, to jestem przekonany że zauważyłbyś różnicę. Poniżej filmiki ode mnie, zobacz co mogą pontony z kilem, jak one pływają, w jakich warunkach i przy jakich prędkościach wykonują manewry: W jednym filmiku dwie łodzie to hybrydy, ale jest i Crab który wcale nie gorzej sobie radzi YouTube Video YouTube Video YouTube Video Pozdrawiam. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 21:09
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Rafale nie zrozum mnie źle o kłótni mowy nie ma pływałem pontonem z kilem i wiem jak sie zachowuje, tylko nie mogę zrozumieć jednego, dlaczego płaskodenny osiąga większa prędkość niż z kilem jeden i ten sam silnik kąt ustawienia możliwie najlepszy, ja pływam, na silniku 12 konnym i osiągam prędkość 45km/h i nigdy nie miałem problemu ze sterownością , ale ponton z kilem przyznam szczerze ze jest dużo zwrotniejszy ale nie świadczy to otym że płaskodenny jaj nie posiada wcale Filmiki ładne, to co robi koleś na pierwszym filmiku spokojnie robię to swoim pontonem ale rewelacyjnej prędkości nie rozwija na tej 15stce
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 21:23
|
Podglądacz ze skłonnościami do dyskusji Postów: 16 Data rejestracji: 28.02.14 |
Dariusz Kucharski napisał(a): Rafale nie zrozum mnie źle o kłótni mowy nie ma pływałem pontonem z kilem i wiem jak sie zachowuje, tylko nie mogę zrozumieć jednego, dlaczego płaskodenny osiąga większa prędkość niż z kilem jeden i ten sam silnik kąt ustawienia możliwie najlepszy, ja pływam, na silniku 12 konnym i osiągam prędkość 45km/h i nigdy nie miałem problemu ze sterownością , ale ponton z kilem przyznam szczerze ze jest dużo zwrotniejszy ale nie świadczy to otym że płaskodenny jaj nie posiada wcale A nie stwierdziłem że płaskodenny nie posiada zwrotności :-) Odpowiedź dlaczego płaskodenny jest szybszy jest dość łatwa do udzielenia - ponieważ przy dobrym ustawieniu (wyważeniu) powierzchnia trąca jest mniejsza, w kilowym przez zanurzony kil ta powierzchnia jest większa a ponton stwarza większe opory. Jestem jednak przekonany że gdyby postawić dwa na lekko wzburzonej wodzie, Twój i np. Craba 330 czy też KM-330d, założyć do nich 10KM, to byś przegrał. Gdyby jeszcze zrobić na jakimś odcinku slalom między bojami i nawrotkę, to z kretesem :-) . Postaram się mam nadzieję w niedalekiej przyszłości zaprezentować coś takiego. Jeśli mówisz o prędkości 380 z Mercurym 15, to do tego pontonu może trzeba założyć nieco więcej ale chyba raczej nie dawał na maksa po garach, to jest Skat-380 dosyć nieproporcjonalny, duża szerokość w stosunku do długości. 190/380 |
|
|
Offline |
Dodany dnia 10 marca 2014 21:38
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Ok Rafale tu się z tobą zgodzę z tą powierzchnią tarcia podłogi widać to doskonale jak płyniemy obok siebie ja stykam się z powierzchnia wody gdzieś 1/3 powieszani podłogi a brat ma ponton z kilem i praktycznie 3/4 jak nie lepiej mają kontakt z wodą> A co do płynięcia w fali masz całkowita racją gdyz ponton z kilem ma kształt litery V i rozcina wodę a mój płaskodenny odbija się niemal od nich oooj mój tyłek to wie kiedyś wpłynołem na fale po przepłynięciu barki na pełnym gazie jeszcze mnie tyłek boli a gdyby był kil w dużej części by po prostu przeciął ją i nie było by tak twardo
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 11 marca 2014 18:36
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Czyli podsumowują naszą dyskusję, myślę ze można to ująć tak: Ponton płaskodenny łatwo wchodzi w ślizg i osiąga większą prędkość, a jednocześnie jest mniej sterowny . Natomiast ponton z kilem traci nieco na prędkości, lecz jest bardziej sterowny , myślę sobie że ponton z kilem, jest kompromisem pomiędzy prędkością i sterownością jeśli jestem w błędzie popraw mnie Rafale, no i może coś dorzucisz od siebie bo ludziska kupują i nie bardzo wiedzą co wybrać
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
Przejdź do forum: |
Temat | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post |
---|---|---|---|
Ponton Kolibri 360 + przyczepa | Sprzedam sprzęt wędkarski | 2 | 22 listopada 2017 15:53 |
Ponton kolibri KM280PP ze sztywna podłogą sprzedam | Sprzedam sprzęt wędkarski | 2 | 22 października 2017 21:24 |
kolibri 280 jaki silnik spalinowy | Łodzie, pontony i inne środki pływające | 13 | 28 września 2017 17:49 |
Ponton Kolibri | Łodzie, pontony i inne środki pływające | 8 | 15 marca 2017 08:35 |
Ponton KOLIBRI KM-300 PP szary + gwarancja :) | Sprzedam sprzęt wędkarski | 1 | 23 stycznia 2017 13:11 |