" Wszystko mi wolno ale nie wszystko przynosi korzyść " - Św. Paweł
Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.
Przeróbka podłogi Kolibri 330
|
|
Offline |
Dodany dnia 11 marca 2014 22:52
|
Podglądacz ze skłonnościami do dyskusji Postów: 16 Data rejestracji: 28.02.14 |
Dariusz Kucharski napisał(a): Czyli podsumowują naszą dyskusję, myślę ze można to ująć tak: Ponton płaskodenny łatwo wchodzi w ślizg i osiąga większą prędkość, a jednocześnie jest mniej sterowny . Natomiast ponton z kilem traci nieco na prędkości, lecz jest bardziej sterowny , myślę sobie że ponton z kilem, jest kompromisem pomiędzy prędkością i sterownością jeśli jestem w błędzie popraw mnie Rafale, no i może coś dorzucisz od siebie bo ludziska kupują i nie bardzo wiedzą co wybrać Podsumowując - łatwiej i szybciej wchodzi w ślizg i osiąga większą prędkość ale... - chyba jest to najbardziej zauważalne w początkowej fazie. Gdy kilowy osiągnie pełny ślizg jego opory będą równie małe ponieważ znacznie zmniejszy się powierzchnia tarcia i ociera jedynie częścią rufową, czasami wydaje że samymi zakończeniami tub a kil jedynie muska wodę, oczywiście będzie to możliwe przy dobrym rozłożeniu ciężaru i odpowiedniej mocy silnika. Złe wyważenie, za słaby silnik (czasem złe właściwości nautyczne, zła śruba) spowodują że będzie to pływanie wypornościowe. Przed zakupem trzeba się po prostu zastanowić czy chcę ponton np. do wędkowania spławikowego w pojedynkę czy też wywózki - może być nawet z tzw. wiosłowych z ewentualną możliwością założenia małego silnika. Jeśli do wędkowania bez szybkiego pływania ale ma to być spining w pojedynkę, to nawet i 280 cm, jeśli dwie to powiem że minimum 350 cm ale zdecydowanie podłoga pełna i też bez kila bo i po co (choć tu trzeba powiedzieć że przy długościach ok. 350 cm i więcej pontony są automatycznie z podłogą sztywną i kilem - poza raftingowymi), i na koniec jeśli chcemy pogodzić wędkowanie z szybkim rekreacyjnym pływaniem z rodziną, również w ślizgu i także na otwartych wodach w strefach przybrzeżnych - to zdecydowanie ponton z kilem. Bywa że wmawiają wędkarzom żeby kupili ponton z kilem bo będzie stabilniejszy przy wędkowaniu ale nie ma potrzeby bo jeśli będziemy używali do przemieszczania się ze zbyt słabym silnikiem spalinowym czy też nawet najmocniejszym elektrykiem 12 voltowym o mocy 55lbs o wiosłach nie mówiąc, to przy takiej prędkości i na postoju czy obrzucaniu łowiska kil nic nie pomoże a płaski ponton jest tak stabilny że spokojnie można na nim stać czy chodzić bo jest "przyklejony" do wody. Wracając jeszcze do przeróbki podłogi wykonanej w taki sposób jak to zrobił Darek - bez wątpienia jest lepsza niż pełna sztywna ale przecięta na kilka sekcji ale producenci muszą iść na kompromis bo wykonanie z jednego fragmentu z drugą dostawką na dziobie jest nawet szybsze i tańsze, problem pojawia się przy transporcie czy też przez nas jako użytkowników bo nie każdy zmieści taki element do swojego auta ale i sam ponton finalnie byłby droższy bo wysłanie np kurierem jest możliwe jednak koszty wyższe i to sporo bo to "dłużyca". Miało być krótko, ale chyba gaduła jestem Może nie zgadzacie się ze mną, piszcie. Pozdrawiam. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 11 marca 2014 23:50
|
Weteran Ponts/Hiszpania Mój blog: kliknij! Postów: 987 Data rejestracji: 21.05.10 |
To ja założyłem nowy temat ponton bez czy z kilem a tu wszystkie odpowiedzi. Szkoda że tutaj bo w przyszłości nikt nie skorzysta. Jako laik w dziedzinie zrób to sam nie przeglądałem tego tematu a tu takie ciekawe rzeczy. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 12 marca 2014 07:34
|
Podglądacz ze skłonnościami do dyskusji Postów: 16 Data rejestracji: 28.02.14 |
JanuszW6666 napisał(a): To ja założyłem nowy temat ponton bez czy z kilem a tu wszystkie odpowiedzi. Szkoda że tutaj bo w przyszłości nikt nie skorzysta. Jako laik w dziedzinie zrób to sam nie przeglądałem tego tematu a tu takie ciekawe rzeczy. Janusz, bo ja nowy jestem, a że tutaj to tak samo wyszło podczas dyskusji , w wolnej chwili zbiorę do "kupy" wszystko co się tego tyczy i skopiuję do założonego przez Ciebie tematu. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 12 marca 2014 18:43
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Rafal Biszczan napisał(a): Dariusz Kucharski napisał(a): Czyli podsumowują naszą dyskusję, myślę ze można to ująć tak: Ponton płaskodenny łatwo wchodzi w ślizg i osiąga większą prędkość, a jednocześnie jest mniej sterowny . Natomiast ponton z kilem traci nieco na prędkości, lecz jest bardziej sterowny , myślę sobie że ponton z kilem, jest kompromisem pomiędzy prędkością i sterownością jeśli jestem w błędzie popraw mnie Rafale, no i może coś dorzucisz od siebie bo ludziska kupują i nie bardzo wiedzą co wybrać Podsumowując - łatwiej i szybciej wchodzi w ślizg i osiąga większą prędkość ale... - chyba jest to najbardziej zauważalne w początkowej fazie. Gdy kilowy osiągnie pełny ślizg jego opory będą równie małe ponieważ znacznie zmniejszy się powierzchnia tarcia i ociera jedynie częścią rufową, czasami wydaje że samymi zakończeniami tub a kil jedynie muska wodę, oczywiście będzie to możliwe przy dobrym rozłożeniu ciężaru i odpowiedniej mocy silnika. Złe wyważenie, za słaby silnik (czasem złe właściwości nautyczne, zła śruba) spowodują że będzie to pływanie wypornościowe. Przed zakupem trzeba się po prostu zastanowić czy chcę ponton np. do wędkowania spławikowego w pojedynkę czy też wywózki - może być nawet z tzw. wiosłowych z ewentualną możliwością założenia małego silnika. Jeśli do wędkowania bez szybkiego pływania ale ma to być spining w pojedynkę, to nawet i 280 cm, jeśli dwie to powiem że minimum 350 cm ale zdecydowanie podłoga pełna i też bez kila bo i po co (choć tu trzeba powiedzieć że przy długościach ok. 350 cm i więcej pontony są automatycznie z podłogą sztywną i kilem - poza raftingowymi), i na koniec jeśli chcemy pogodzić wędkowanie z szybkim rekreacyjnym pływaniem z rodziną, również w ślizgu i także na otwartych wodach w strefach przybrzeżnych - to zdecydowanie ponton z kilem. Bywa że wmawiają wędkarzom żeby kupili ponton z kilem bo będzie stabilniejszy przy wędkowaniu ale nie ma potrzeby bo jeśli będziemy używali do przemieszczania się ze zbyt słabym silnikiem spalinowym czy też nawet najmocniejszym elektrykiem 12 voltowym o mocy 55lbs o wiosłach nie mówiąc, to przy takiej prędkości i na postoju czy obrzucaniu łowiska kil nic nie pomoże a płaski ponton jest tak stabilny że spokojnie można na nim stać czy chodzić bo jest "przyklejony" do wody. Wracając jeszcze do przeróbki podłogi wykonanej w taki sposób jak to zrobił Darek - bez wątpienia jest lepsza niż pełna sztywna ale przecięta na kilka sekcji ale producenci muszą iść na kompromis bo wykonanie z jednego fragmentu z drugą dostawką na dziobie jest nawet szybsze i tańsze, problem pojawia się przy transporcie czy też przez nas jako użytkowników bo nie każdy zmieści taki element do swojego auta ale i sam ponton finalnie byłby droższy bo wysłanie np kurierem jest możliwe jednak koszty wyższe i to sporo bo to "dłużyca". Miało być krótko, ale chyba gaduła jestem Może nie zgadzacie się ze mną, piszcie. Pozdrawiam. Wow!!!!!! Tyle informacji na raz! teraz to ja już wszystko skumałem szkoda że nie wiedziałem tego wszystkiego przed kupnem pontonu ale nic straconego wiedza zawsze się przydaje wielkie dzięki Rafale za te konkrety nie jednemu forumowiczowi się to przyda
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 14 marca 2014 19:22
|
Weteran --- XxX --- Wrocław Mój blog: kliknij! Postów: 757 Data rejestracji: 04.06.13 |
Wszystkie informacje jak na dłoni. Przyda się pewnie niejednemu forumowiczowi. Darek podrzucisz fotki przerobionej pawęży pod wietieroka? Powoli zaczynam myśleć nad szykowaniem się do sezonu |
|
|
Offline |
Dodany dnia 14 marca 2014 19:32
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Piotr Traba napisał(a): Wszystkie informacje jak na dłoni. Przyda się pewnie niejednemu forumowiczowi. Darek podrzucisz fotki przerobionej pawęży pod wietieroka? Powoli zaczynam myśleć nad szykowaniem się do sezonu A jaką masz obecnie wysokość pawęży?
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 14 marca 2014 19:41
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
W trym pontonie co widać przerabiałem znajomemu ale pawęż była bardzo nicka i musiałem 10 cm się podnieść, w pontonach nowszego typu - kolibri ,wystarczy 2-3 centymetry tylko się podnieść
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 14 marca 2014 20:10
|
Weteran --- XxX --- Wałbrzych/Erlensee Mój blog: kliknij! Postów: 980 Data rejestracji: 25.06.13 |
Z tego zdjęcia najbardziej podoba mi się ta wisząca bomba nad podłogami
Złów i wypuść.....a bedzie ci dane, to co najwieksze |
|
|
Offline |
Dodany dnia 14 marca 2014 20:12
|
Fusionista --- XxX --- Otmuchów Mój blog: kliknij! Postów: 2246 Data rejestracji: 08.06.12 |
Mnie natomiast ten biały silniczek po prawej A tak wygląda paweż Kolibri KM-330 przerobiona pod Wietieroka, jeszcze nie zaimpregnowana. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 14 marca 2014 20:39
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
No co ty? Mateusz do tej pory nie zaimpregnowałeś??????
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
Przejdź do forum: |